Kummastuttaa.. tämä elämäntapamuutos on jotain ihan erilaista kun luulin ja odotin. Muutamia kertoja käynyt tänään tupakka mielessä, muttei mitään pahoja mielitekoja ole ollut. En ole korvannut tupakkaa oikeastaan millään.. Nikotiinilaastareita piti ostaa, muttei ollut niihin rahaa kun kalliita ovat. Purkkaa ehkä joskus otan edellisten ruokasauhujen sijaan. Sehän on ihan triplasti terveellisempää kun ne sauhut :D Hampaatkin kiittää.

Jotkut ovat kertoneet lihoneensa useita kiloja lopetuksen jälkeen, koska karkkia tai muuta syötävää on kulunut entistä enemmän.. Sitä on täytynyt saada suuhun aina kun tupakanhimo on yllättänyt. Minulla ei sellaista onneksi ole käymässä, koska tarkkailen samalla myös syömispuolta koko ajan. Sokerinarkkarina olen joutunut jättämään kaikki sokeria sisältävät tuotteet pois, ainakin vähäksi aikaa.. täytyy ottaa kunnon katkaisu niihinkin. "Kiellettyjä" tuotteita on mm: vaalea vilja (pastat, leivät), vaalea riisi, karkit, leivonnaiset. Nuo sokeripommit ovat minun suurin heikkous.. huh.. Onnekas olen sinänsä, ettei minulla ole ollut oikeastaan koskaan himoa sipseihin, roskaruokaan tai muuhun suolaiseen rasvatuotteeseen.. Nämä makeat ovat minun osastoani enemmänkin. Kamalaa olisi, jos kumpiinkin olisin heikkona.

Tänään ei nälkä ole päässyt yllättämään. Olen onneksi saanut syötyä sopiviin aikoihin. Olen huomannut hiukan pelkääväni nälkää... Tai sitä, jos en saa syötyä melko pian, vanha sokerisieppo alkaa nostamaan päätä ja alkaa tekemään mieli hiilareita, hiilareita, hiilareita!! Silloin olen heikoimmillani. Tänään ei onneksi näitä tilanteita ollut ja voin olla taas ylpeä itsestäni! On mennyt tosi hienosti.